Poskytované sociální služby
Denní stacionář – § 46 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
Denní stacionář je zcela bezbariérové zařízení. Sociální služby jsou zajišťovány v pracovní dny od 6.30 do 16.00 hod. (mimo prázdnin, státních svátků, sanitárních dnů, apod.)
Jejím statutárním zástupcem je ředitelka, jmenovaná Radou Města Semily.
Kapacita denního stacionáře je 15 uživatelů.
Cíl služby
maximální osobnostní rozvoj dítěte
pohyb ve společnost
navštěvovat optimální školská zařízení.
Naše zásady
individualita
respektování potřeb
nestrannost
flexibilita
Pro koho?
Sociální služba je určena dětem ve věku 1 – 7 let.
Cílová skupina
Sociální služba je určena dětem ve věku 1 – 7 let.
- s chronickým duševním onemocněním
Služba je poskytována dětem s poruchou autistického spektra, které se přizpůsobí dětskému kolektivu a režimu v denním stacionáři.
- s chronickým onemocněním
- s jiným zdravotním postižením
- s kombinovaným postižením
- s mentálním postižením
- s tělesným postižením
- se sluchovým postižením
- se zdravotním postižením
- rodiny s dítětem/dětmi
Služba je poskytována dětem ze sociálně znevýhodněných rodin a z kulturně odlišného prostředí.
Děti jsou přijímány na základě sociálního šetření, na doporučení praktického lékaře pro děti a dorost, psychologa nebo jiného specialisty.
Služba není určena
- nevidomým dětem (nejsme schopni zajistit péči)
Všechny režimové momenty jsou přizpůsobeny věku a individuálním potřebám uživatelů.
Nabízené činnosti
Mezi základní činnosti patří: pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu, poskytnutí stravy, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, sociálně terapeutické činnosti, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání běžných záležitostí.
Náplň a rozsah služeb je poskytován minimálně v rozsahu stanoveném v zákoně o sociálních službách č.108/2006 Sb., a navazujících prováděcích předpisech. Služba je přizpůsobena požadavkům uživatelů a jejich potřebám.
Vytváříme Individuální plány, které jsou zaměřeny na socializaci, celkový rozvoj osobnosti, rozvoj samostatnosti, zdravého sebevědomí, sebejistoty a tvořivosti v přirozeném prostředí mezi svými vrstevníky, založené na principu uspokojování individuálních potřeb a zájmů.
Mezi fakultativní činnosti řadíme: návštěvy výstav a divadelních představení, výlety do přírody, návštěvy bazénu, canisterapii, aj.
Jednání se zájemcem o službu
Kde o nás můžete najít informace: webové stránky, info leták, informační přenosný baner, informační přenosný panel, katalog sociálních služeb, kabelová televize, zpráva o činnosti a hospodaření za kalendářní rok, Semilské noviny, regionální tisk, MěÚ Semily – odbor sociálních věcí, lékaři – pediatři, RHB lékaři, SPC, PP
ZPŮSOB JEDNÁNÍ: První jednání může probíhat telefonicky, další již osobní setkání.
První jednání – seznámení se službami denního stacionáře, druhé jednání – předání dokumentace, sociální šetření zájemce, třetí jednání – seznámení s návrhem Smlouvy, čtvrté jednání – podepsání Smlouvy (počet jednání indivudálně přizpůsobíme).
Uzavírání smlouvy o poskytnutí sociální služby
Zájemce o sociální službu je seznámen s návrhem Smlouvy a s úhradníkem za poskytování sociálních služeb (návrh si odnáší domů k pročtení). Při dalším setkání zájemce přinese návrh Smlouvy, pokud s ním souhlasí, dojde k podpisu. Jestliže má nějaké připomínky ke Smlouvě, dojde k upravení tak, aby Smlouva vyhovovala oběma stranám, a dochází k podpisu Smlouvy.
Úhrada za poskytování sociální služby
Výše úhrady za poskytování sociálních služeb v denním stacionáři činí 130 Kč za hodinu dle skutečně spotřebovaného času nezbytného k zajištění úkonů dle §46 zákona č. 108/2006 Sb.
Stížnosti
Každý uživatel (zákonný zástupce) má možnost podat stížnost na způsob a kvalitu poskytované sociální služby. Stížnosti se mohou podávat ústně, písemně, anonymně, elektronicky a to přímo v zařízení (např. do schránky Náměty, stížnosti, připomínky, pochvaly, ústně pracovnici či ředitelce, …) vedoucímu odboru sociálních věcí v Semilech, zřizovateli organizace – Město Semily, KÚ Libereckého kraje, na Ministerstvo práce a sociálních věcí nebo dalším nezávislým orgánům (Ombudsman, Český helsinský výbor, …)
Důvody ukončení poskytování sociální služby
Uživatel může Smlouvu vypovědět s udáním i bez udání důvodu. Výpověď může být okamžitá či s výpovědní lhůtou.
Poskytovatel může smlouvu vypovědět pouze z těchto důvodů:
- nezaplacení úhrady – po ústním a poté písemném upozornění výpověď po 3 měsících neplacení
- organizace není schopna zajistit kvalitní sociální služby z důvodu změny zdravotního stavu uživatele – již nespadá do cílové skupiny – okamžitá výpověď
- jestliže pominuly důvody, pro které byla sociální služba sjednána nebo není sociální služba uživatelem využívána po delší dobu než 3 měsíce bez udání důvodů – okamžitá výpověď
Prostředí, ve kterém je služba poskytována
Dětské centrum je v pronájmu v budově MŠ Na Olešce Semily. Je bezbariérové zařízení, které se nachází v přízemních prostorách. DC má k dispozici jednu velkou hernu, která jde přepažit na dva menší prostory. Herna je vybavena novým barevným nábytkem, velkým množstvím hraček a různými kompenzačními pomůckami. V další části se nachází ložnice, místnost pro individuální péči, která se využívá i k účelům relaxace, odpočinku, šatna pro děti a kuchyňka. Děti mají k dispozici nové sociální zařízení (umývárnu, sprchový kout a toalety).
Součástí dětského centra je rehabilitační ambulance, která je tvořena 1 x cvičebnou, 1 x místností pro vodoléčbu, 1x místností pro inhalace a místnost pro laser terapii.
Celoročně využíváme velkou prostornou zahradu s pískovištěm, průlezkami, houpačkami a dřevěným altánem pro odpočinek. V letních měsících děti využívají venkovní sprchu.
Územní působnost sociální služby
Uživatele přijímáme ze Semil a okolí. Pokud uživatel (zákonný zástupce) chce dojíždět do zařízení z větší vzdálenosti, je to jeho volba.